Curaçao - Restaurant tips (DEEL 2)

Naast de restaurants op Curaçao die écht onze favoriet waren, hebben we er natuurlijk nog wel wat meer bezocht. Ook vandaag wil ik deze in een deel 2 weer op een rij zetten. Ben je dus op zoek naar restaurants voor een lekker diner, lunch of ontbijt op Curaçao? Lees dan snel verder!

Zanzibar
Naast de talloze resorts in de Jan Thiel baai, vind je hier ook een aantal fijne plekjes om te eten. Eén daarvan is Zanzibar. Doorgaans een drukbezocht restaurant (vooral door Nederlanders) met op de kaart genoeg keuze. Er is me verteld dat Zanzibar bekend staat om haar pizza's, dus je ziet deze dan ook regelmatig voorbij komen. Zelf ging ik - omdat we pas om 16.00 hadden geluncht - voor een Griekse salade. Die was héérlijk. En het stukje pizza dat ik van mijn vriend opsnoepte (four cheeses)

Zanzibar Beach & Restaurant
Kaya Damasco, Jan Thiel

Hemingway
Omdat we de laatste dagen van onze vakantie geen auto meer tot onze beschikking hadden, zijn we een aantal restaurantjes langsgegaan die dicht bij Kontiki in de buurt zaten. Helemaal aan het einde, tegen het Sea Aquarium aan en tegenover het Lion's Dive Resort, zit restaurant Hemingway. Je zit ook hier weer fijn aan het water en het gezellige personeel zorgt ervoor dat je je helemaal thuis voelt. De kaart biedt voor ieder wat wils, met niet al te lastige gerechten. Zelf ging ik voor een pangasiusfilet, en ik moet zeggen dat je hier echt waar voor je geld krijgt. Mijn vriend, die de spareribs nam, vond deze ook hartstikke lekker. De cheesecake was ook heerlijk. Zeker een fijn plekje dus!

Bapor Kibrá z/n

De Heeren@Sea
Alsof we nog niet genoeg plekjes aan het water hadden bezocht, gingen we ook naar het restaurant dat hoort bij het Scuba Lodge hotel. Dit restaurant is in 2020 heropend onder de naam 'De Heeren@Sea.' Verwacht geen hele uitgebreide kaart, maar naar mijn idee staat er voor iedereen wel iets lekkers op. De truffelpasta sprak me meteen aan - en hij was ook echt heerlijk! Mijn vriend ging voor een tenderloin steak, die qua uiterlijk enorm deed denken aan de biefstuk van Loetje. Bediening was overigens ontzettend snel, het eten kwam zelfs tegelijk met de drankjes! Het dessert vond ik best machtig en zelfs een beetje tegenvallen: hoe lekker de oreo cheesecake ook klinkt, ik heb lekkerdere cheesecakes gehad.

De Heeren@Sea, Scuba Lodge
Kaya Wilson Godett, 104
Pietermaai, Willemstad Curaçao

Playa Forti Restaurant
Een klein beetje wanhopig waren we op zoek naar een plekje om te lunchen. We waren al naar twee restaurants gereden die dicht waren (Shelterrock Paradise en Jaanchie's), maar gaven de moed niet op en kwamen uiteindelijk bij het Playa Forti Restaurant. In tegenstelling tot de andere restaurants, heeft dit plekje een héle uitgebreide kaart en was het nog moeilijk om iets te kiezen! Zelf ging ik voor de garnalen en mijn vriend voor de lionfish. Samen met het uitzicht was dit echt een leuk tentje om een hapje te eten. Aanrader als je naar Westpunt gaat dus!

Restaurant Playa Forti
Kòrsou Sabana
Curaçao

Mood Beach
De bar/het restaurant dat bij ons resort hoorde, kan natuurlijk niet in dit lijstje ontbreken. We zijn hier twee keer geweest om te dineren, twee keer om te lunchen en ook twee keer om te ontbijten. Ik moet toegeven dat ik blij ben dat we geen half- of volpension hadden, want de kaart was te beperkt om er iedere dag van te eten. Wel maakt de smaak van het eten alles goed: zowel de breakfast ham&kaas toast als de melted brisket sandwich als de tournedos zijn allemaal heerlijk. Ook alle lof voor het heerlijke chocoladedessert!

Bapor Kibrá

Brisa Do Mar Pop's Place
Tijdens een eilandtour zijn we op de bonnefooi beland bij Brisa Do Mar, oftewel 'Pop's Place.' Ook bij dit restaurantje zit je weer fijn aan het water en heb je uitzicht over de Caracasbaai. We hadden lekkere trek, dus gingen allebei voor een burger, mijn vriend met vlees en ik met vis. Lekker dat het was! En ook nog eens een fijne prijs. Wel zat ik hierna he-le-maal vol, waardoor ik 's avonds weinig meer hoefde te eten (zie Zanzibar).