La vie de Daphne - Laatste vakantiedag, Foto's uitzoeken & Boswandeling

Helaas komt aan alles een einde.. zo ook aan de superfijne vakantie in Spanje. In dit weekoverzichtje zie je hoe ons laatste dagje was en hoe ik mijn eerste week in Nederland beleefd heb, inclusief boswandeling, ritje Ikea en een avondje ehh.. niet-stappen :P

Ons laatste vakantiedagje begonnen we met een lekker ontbijtje bij La Canasta in Málaga. Slechts één dag eerder ontdekten we dit superleuke zaakje waar we compleet ons hart verloren aan de overheerlijke milkshakes. Moet kunnen als ontbijt, toch? Zelf nam ik de strawberry-variant, en mijn vriend eentje met mango en perzik.

Omdat we eigenlijk de hele vakantie nog niet echt gewinkeld hadden èn ik stiekem had gezien dat het allernieuwste filiaal van Oysho die dag zou openen, wilde ik er heeel graag een kijkje nemen. Man, wat is die winkel belachelijk mooi geworden zeg; echt één van de mooiste winkels die ik OOIT heb gezien! Jammer dat ik niet meer foto's kon maken omdat dat nogal awkward is in een lingeriezaak, maar als je een keer in Málaga bent moet je 'm zeker bezoeken!

En of ik goed geslaagd was? Jazeker! Met maar liefst twee nieuwe bralettes/setjes stapte ik weer de winkel uit. Mijn portemonnee was alleen ietsje minder blij, en ik kan zelfs zeggen dat ik spijt heb dat ik niet nog meer heb gekocht, aangezien de prijzen in de winkel aardig wat lager liggen dan op de webshop.

Nog even snel een polaroidje van de Calle Marques de Larios en toen..

.. onderweg naar het strand! Het zou die dag eigenlijk eerst bewolkt worden en we hadden eerst besloten om er een volledige shopdag van te maken, maar toch wilde ik na het bezoek aan Oysho nog wel even aan mijn tan werken. Wat was het weer heeerlijk! En wat was het een gek idee dat we nog geen 24 uur later weer zouden landen in het koude, regenachtige Nederland..

Na het dagje strand naderde het einde van de vakantie toch echt.. Ik maakte deze 'goodbye'-foto alvast voor Instagram, we deden nog wat boodschapjes en toen pakte ik met veel pijn in mijn hart alvast mijn koffer erbij.

Zie hier overigens de make-up die ik voor de reis had meegenomen! Ik heb niet eens alles gebruikt aangezien ik zo min mogelijk make-up op mijn gezicht wilde dragen, maar de mascara en wenkbrauwpoeder zijn iedere dag goed van pas gekomen!

Onderweg naar ons laatste avondje dineren wilde ik - omdat ik er nog geen had - nog een foto bij een mooie deur (bloglife). We waren weer lekker aan het verdwalen in de straatjes van Málaga (heerlijk!), en kwamen toen plots een straat met een gigantische deur tegen die we nog niet eerder hadden gezien. Alleen jammer dat ik op deze foto net een foodbaby lijk te hebben, hahaha!

Het was na onze wandeling nog best vroeg om al te gaan eten, dus maakten we nog wat selfies op het Plaza de Merced. Een avond ervoor waren we ook al op dit gezellige pleintje gaan eten en deze laatste avond wilden we als afsluiter precies hetzelfde doen.

Tapas it is! Ik moet bekennen dat ik de hele vakantie bijna iedere avond - op 2 of 3 avondjes na - tapas heb gegeten. De ene keer maar één hapje, de andere keer 6, en weer een andere keer maar 3 hapjes. Blijft leuk om van alles uit te proberen en nieuwe dingen te ontdekken!

Ook het laatste wijntje werd op tafel gezet. Mweeeh, we wilden niet naar huis!

De volgende ochtend stonden we vroeg op, pakten we de laatste spulletjes in en schoot ik nog snel een foto van het niet zo boeiende uitzicht vanuit onze hotelkamer. Ons raam was overigens recht tegenover een ander raam van een woonflatje dus dat leverde soms nogal gekke situaties op, haha!

We waren als eerste passagiers van de vlucht op het vliegveld (ruim 3 uur van tevoren, oeps) en hebben dan ook heeel lang moeten wachten voor we eindelijk mochten boarden. Rond 10.50 was het dan zo ver: op naar het regenachtige Eindhoven.

Ik genoot nog even van het prachtige Spaanse landschap, waarbij het zonnetje zich weer lekker goed liet zien. Het zou die dag zelfs weer 38 graden worden in het zuiden van Spanje, en aangezien we de 40-43 graden van Sevilla amper volhielden was het dus misschien maar goed dat we weggingen..

Al was dit ook niet heel leuk thuiskomen. Na aardig wat turbulentie door de harde wind en regen kwamen we in deze hele dikke en witte bewolking terug in Nederland. Wat een verschil als je deze foto's naast elkaar ziet!

De volgende dag ben ik lekker bezig geweest met alle vakantiefoto's bewerken voor een albumpje op Facebook en mijn blogartikelen. Op Instagram wilde ik niet al te veel meer gaan delen, omdat ik het juist het leukst vind om foto's te plaatsen als ik er ook daadwerkelijk ben.

's Middags kwam oma nog even op bezoek en hebben we samen met mam een lekker kopje koffie zitten drinken in de tuin. Zò gek hoe het leven ineens weer doorgaat na 10 dagen weg te zijn geweest.

Donderdag maakte ik alvast weer twee flatlays voor die dag, eentje van mijn Etos goodies en een andere van de polaroids die ik in de vakantie gemaakt heb. Ik heb trouwens jammer genoeg heel wat polaroids laten mislukken; telkens door een verkeerd ingeschat weericoontje waren ze of overbelicht of héél erg donker. Superzonde, want ik heb best een tijd moeten zoeken om nog filmrolletjes te scoren en ze vervolgens voor €20.- gekocht in een fotozaak.

Vrijdag maakte ik er weer een lekker productief dagje van en zette ik twee artikelen in elkaar, waarna ik vervolgens mijn paperbag en sieraden schoonmaakte, een wasje draaide en naar de supermarkt en Action reed. Daarna had ik wel even wat zon verdiend. Vind het overigens superfijn om te zien hoe mijn huid enigszins is opgeknapt na die daagjes vakantie! Helaas zal dit met het wisselvallige weer in Nederland snel anders zijn..

Ook maakte ik nog een flatlay met het nieuwe fluffy (nep!)schapenvachtje dat mijn moeder had gescoord. Ik denk zomaar dat ik dit vaker ga gebruiken als ondergrond (ook al weet ik dat het misschien best cliché is), maar ik vind het zo'n rustgevend effect geven! Moet ik er wel even eentje zelf zien te scoren bij IKEA, want om nu telkens die van haar te gebruiken...

Vrijdagavond fietste ik naar 2 vriendinnen en dronken we lekker wat wijntjes met een gigaschaal chips erbij. De bedoeling was om nog naar de stad te gaan die avond, maar we kakten allemaal zo erg in dat we het toch maar even hebben verplaatst.

Op een gegeven moment ging het gesprek trouwens over YouTube en ook of ik wel eens in video's voorgekomen ben. Ik zocht daarom meteen naar video's van Joyce en Brittany en heb een stukje laten zien, haha!

Hoewel ik die nacht helemaal niet zo laat thuis was, werd ik toch doodmoe wakker. Moet toch weer eventjes wennen aan de wijntjes en het ritme hier. Gelukkig kon ik mezelf er nog wel toe zetten om dit lekkere broodje met mozzarella, tomaat en rucola te maken. One of my faves!

Daarna probeerde ik hier en daar nog wat flatlays te maken, maar verder dan 2 kwam ik helaas niet. Bij deze een behind-the-scenes beeld van een flatlay die ik vandaag als het goed is upload op Instagram!

Zaterdag was trouwens ook mijn vakantie-outfitje online gekomen. Jammer genoeg is het de enige outfitpost geweest die we in Málaga geschoten hebben, maar uiteraard zal ik het in Nederland weer gewoon af en toe voortzetten :)

Na wat dutjes en het avondeten fietste ik weer eens richting station en nam ik de trein naar Breda. Dat voelde als een eeuwigheid geleden zeg!

Ik was die nacht blijven slapen bij mijn vriend en aangezien het toch bij mij begon te kriebelen om een zacht vachtje te halen als foto-ondergrond, maakten we er uiteindelijk - zoals ik eerder in dit weekoverzicht al zei - een ritje IKEA van. Het was er gigantisch druk, maar een stukje appelnotentaart kon er nog wel in.

Yesss, nepvachtje gevonden!

's Avonds maakte ik er meteen mijn eerste flatlay mee. Dit ga ik wel een tijdje doorzetten denk ik, want als ik het vergelijk met de flatlays die ik wel eens op mijn dekbed maakte, zie ik overduidelijk verschil in hoe de kleuren naar voren komen!

Overigens waren we na IKEA nog richting bos gereden voor wat outfitfoto's. Helaas zijn ze niet allemaal gelukt omdat mijn camera enorm tegenwerkte en zelfs kapot leek te gaan, dus of ze daadwerkelijk online gaan komen weet ik niet. Ach, in dat geval hebben jullie hier alvast een sneak peek!