La vie de Daphne - Spontaan naar Maastricht & Eindelijk een beetje vrij

Get ready voor de meest spontane photo diary ever. Oké; jullie hebben inmiddels overal wel kunnen zien dat ik deze week heel impulsief een paar dagen in Maastricht te vinden was. Heel regenachtig, maar oh wat fijn om er tussenuit te zijn! Wat ik nog meer meemaakte deze week, zien jullie in dit weekoverzichtje :)

Maandagochtend (ahum.. eigenlijk middag) werd ik in Breda wakker en kon ik eindelijk écht gaan genieten van zo'n 4,5 dag vrij. En hoe kun je die beter besteden dan nog ultra-last-minute een paar daagjes Maastricht te boeken? Happy!

's Avonds keerde ik weer huiswaarts. Toch grappig om te weten dat ik zo'n anderhalf jaar geleden bijna dagelijks hier te vinden was, en ik hier sindskort weer wekelijks een aantal keer ben.

Dinsdagochtend: héél snel alles inpakken, spullen verzamelen en op richting Maastricht. De reis is voor mij even ver als naar Amsterdam (één uur en drie kwartier) en vanaf daar moesten we het hotel nog vinden. Ik had de avond van te voren al gelezen dat het best wel ver van het centrum lag, en niets was minder waar. Gelukkig stopte er een bus recht voor het hotel en was de kamer ook prima.

Na wat dingen uitgezocht te hebben vertrokken we richting Maastricht Centrum en stapten uit bij het Vrijthof. De kerk op deze foto is trouwens ook een hele grote boekhandel. Ik ben er zelf niet meer binnen geweest, maar het is van de buitenkant al een heel mooi plaatje!

Hierna verkenden we de straatjes, winkels en de rest van de stad. Echt, ik zou urenlang in Maastricht kunnen wandelen zonder me te vervelen. Iemand reageerde het al onder één van mijn Maastricht-artikelen, maar soms vind ik het inderdaad een beetje iets weghebben van Parijs!

Ook het imposante stadhuis van Maastricht moest natuurlijk even op de foto gezet worden.

We kregen allebei toch al wel honger, maar het was pas 5 uur 's middags en om nu al een hele warme maaltijd te gaan eten, vonden we toch wat vroeg. Daarom deelden we bij het gezellige Stadscafé Lure deze overheerlijke carpacciosalade. Echt één van de lekkerste ooit!

Na weer wat wandelen door de regen, winkelen, een mislukte poging tot het zoeken van een eetzaakje en nog meer wandelen door de regen, belandden we pas na 20.00 bij Au Mouton Blanc. We waren maar wat blij dat er nog precies één tafeltje vrij was, want we hadden het stiekem toch wel een beetje gehad met buiten door de regen lopen. Een lekkere varkenshaassaté met een flinke portie frietjes ging er wel in!

De volgende ochtend liet het weer ons weer heel erg in de steek: regen, regen en nog eens regen. Het viel met bakken uit de hemel en jammer genoeg was het zelfs een tikkeltje erger dan gisteren. Maar ach, dat mocht de pret niet drukken. Weer eventjes richting stad om te winkelen!

Na het shoppen en wandelen begon het toch weer erg hard te regenen, dus doken we snel weer ergens naar binnen. La Bonne Femme werd het deze keer, weer een tentje dat tot de nok toe gevuld was met allemaal mensen die waarschijnlijk ook de regen wilden ontwijken. Gelukkig kwam er weer net een tafeltje vrij en namen we dit heerlijke broodje carpaccio en broodje met parmaham.

Later op de middag kwamen we erachter dat we eigenlijk nog steeds niet ons favo drankje hadden gedronken, en omdat we weer midden in een plensbui zaten gaf ons dit de ideale gelegenheid om bij B.for iets te gaan drinken. Gin tonic it is!

En overigens was de quote op de muur ook héél erg leuk!

Aan het einde van de middag besloten we toch om lekker even terug naar het hotel te gaan. Even een uurtje ontspannen en daarna weer terug naar het centrum om te gaan eten. Alleen.. dat viel héél erg in de soep. Hoewel we om 19.30 al bij het bushokje zaten, reed er pas rond 20.10 een bus, wat ertoe leidde dat we na tien rondjes centrum nog steeds geen restaurant hadden gevonden waar de keuken nog open was. Waar het door kwam? Een heel groot wielerevenement.. Zucht..

Dus namen we maar weer de bus terug naar het hotel. Uiteindelijk bijna 2 uur onderweg geweest, maaarrr gelukkig was er nog roomservice! Jammer genoeg zaten we nog zo vol van de flinke lunch dat we er amper iets van op hebben, maar ach: weer een ervaring rijker :P

De volgende dag: eindelijk geen regen meer! Nog wel een grijze dag, maar het scheelde in ieder geval al een hoop dat we nog een dagje zonder regen hadden. Nog even een beetje de stad 'bezichtigen.'

Wandelen, pleintjes bekijken, foto's maken, verder wandelen, winkeltjes bezoeken, steegjes bekijken en nog meer foto's maken. Wat kan het leven toch soms heerlijk zijn!

's Middags wilden we eerst gaan lunchen op het Vrijthof, maar omdat we onderweg een veel leuker terras tegenkwamen met uitzicht op de Sint Servaasbrug namen we plaats bij de Bengel.

We bestelden allebei heerlijke kroketjes op brood - weer eens wat anders dan carpaccio, haha! We hebben nog ruim 3 uur op dit heerlijke terras gezeten; het zonnetje liet zichzelf zelfs nog even zien!

<3!

Rond een uurtje of 17.00 namen we de bus naar het hotel, haalden onze koffers op en gingen weer richting station. Vanaf daar kon de eindeloos lange reis naar huis beginnen. Bijna 2.5 uur later was ik ein-de-lijk thuis. Wat een fijne dagen zo tussendoor, ondanks de regen heb ik het zo naar mijn zin gehad!

Na al die korte nachtjes en vroege wekkers kon ik die vrijdag heeeerlijk uitslapen. Wat heb ik lekker lazy gedaan zeg! Bakje koffie erbij, laat ontbijten, foto's bekijken..

.. en nog even nagenieten van de afgelopen dagen.

Vrijdagavond was het na mijn paar vrije dagen weer tijd om te gaan werken, bah. Echt lastig om weer aan de slag te moeten dan. Gelukkig weet ik dat vrijdagen nooit zo erg zijn om te werken..

.. en dat klopte inderdaad. Ik heb die avond gelukkig heerlijk gewerkt en ook waren we redelijk op tijd klaar. Wine-time!

De volgende ochtend sliep ik weer lekker lang uit (van genieten nu het nog kan!) en zette ik één van mijn twee nieuwe telefoonhoesjes op de foto. Ik heb ze onlangs besteld op AliExpress en het is eventjes wachten, maar dan heb je wel iets héél leuks (en iets wat bijna niemand heeft!)

Omdat het lekker weer was en oma op bezoek was, dronken we met z'n allen een bakje koffie en ondertussen wachtte ik nog op een vriendin die ook gezellig mee kwam chillen in de tuin. Na een middagje in de zon - wat héél lang geleden was - gooiden we ook nog de barbecue aan. 's Avonds sliep ik weer lekker in Breda.

Zondag voelde ik me duf, heel erg duf. Op het station in Breda kocht ik nog een lekker broodje en toen kon m'n terugreis alweer beginnen. Ondertussen begon ik nog wel heel erg te twijfelen of ik mijn werkavondje niet beter af kon zeggen..

Eenmaal in de trein sukkelde ik helemaal weg, maar merkte ik nog wel 3 parachutespringers op. Lijkt me zo ontzettend gaaf!

Ook mijn andere telefoonhoesje moest natuurlijk op de foto; eentje van Ladurée had ik natuurlijk al, maar die was helaas helemaal kapotgegaan. Deze met het logo vind ik ook superpretty!

De rest van de middag voelde ik me steeds meer futloos. Ik belde werk toch maar af en heb de hele middag geslapen; zo kapot was ik.. 's Avonds had ik nog net genoeg energie om deze photo diary in elkaar te zetten, maar niet lang daarna dook ik weer lekker mijn bedje in. Ik geloof dat de moeheid na al dat werken nu pas erin gaat hakken..

Op naar een nieuwe week, waarin ik eerst nog ga genieten van 4.5 dag vrij, waarna er weer héél veel werkdagen gaan komen. Dit vooruitzicht is best weer even pittig (morgen daarover meer!), maar ik probeer tussendoor genoeg rust te nemen - en lekker vroeg naar bed te gaan. Nu nog maar even lekker nagenieten van mijn fijne dagen Maastricht!